İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
		ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
		GÖREV TANIMLARI
	
		 
	
		 
	
		- 
			Öğrencilerin istedikleri Not Döküm Belgesi, Öğrenci Belgesi, Askerlik Durum Belgesi, Ders İçeriği vb. belgeleri temin etmek.
 
		- 
			Öğrencilerin öğrencilik durumlarını ilgilendiren herhangi bir kurumdan talep edilen belgelerin temini.
 
		- 
			Öğretim Üyeleri tarafından akademik takvimde belirtilen süre içinde teslim edilen sınav evraklarının eksiksiz alımı ve not ilanının yapılması.
 
		- 
			Sınav itiraz dilekçelerinin kabulü, değerlendirilme sürecinin yürütülmesi ve sonuçlandırılması (notların askıya alınma işlemi)
 
		- 
			Sınav evraklarının arşivlenmesi, 2 yıl saklanması ve akabinde imha işleminin gerçekleştirilmesi.
 
		- 
			Mazeret sınavlarının bölümler tarafından belirlenmesinin ardından ilgili ders notlarının askıya alınması.
 
		- 
			Öğrencilerin ders kayıt döneminde yaşamış oldukları sistemsel zorlukları ilgili mercilere ileterek çözümlemek.
 
		- 
			Ders kayıt onaylarının yapılması için öğrencileri yönlendirmek.
 
		- 
			Öğrencilerin bölümler tarafından gerçekleştirilen intibak ve muafiyet işlemlerinin sisteme işlenmesi.
 
		- 
			Yatay/Dikey geçişlerde süreci yürütmek (Kayıt, intibak, muafiyet, ders kayıt….)
 
		- 
			Yatay/Dikey geçiş öğrencilerinin muafiyet talep ve itirazlarının dekanlığına /müdürlüğüne başvurusunu yapmasının ardından YK kararı ile sisteme işlenmesi. 
 
		- 
			ÇAP öğrencilerinin muafiyet işlemleri için dekanlığına /müdürlüğüne başvurusunu yapmasının ardından YK kararı ile sisteme işlenmesi  ve ders kayıt işlemleri ile ÇAP sürecinin mevzuata uygunluğunun kontrolü.
 
		- 
			Öğrencilerin tüm staj süreçlerinin yönetimi ve ilgili belgelerinin temini.
 
		- 
			Tek ders ve not yükseltme sınavlarının sisteme işlenmesi ve ilanı.
 
		- 
			Yaz okulu sürecinin yönetimi (ders kayıt, kayıt, sınav, vb. gibi).
 
		- 
			Yabancı Uyruklu öğrencilerin kayıt, intibak ve belge teyitlerine ait tüm işlemlerinin yönetimi.
 
		- 
			Müfredatların ve akademik takvimin sisteme tanımlanması ve kontrolü.
 
		- 
			Öğrenci dosyalarının arşivlenmesi ve evrak takiplerinin yapılması.
 
		- 
			Öğrencilerin geçici mezuniyet ve diploma işlemlerinin yürütülmesi.
 
		- 
			Öğrencilerin kurumsal mail adresimize ilettiği soruların cevaplanması ve yönlendirilmesi.
 
		- 
			Öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları çözmek veya çözülecek birime yönlendirmek.
 
		- 
			Kontenjanların belirlenmesi ve Yönetime onay işlemi için sunulması  ve YÖK veri tabanına işlenmesi (ÖSYM Genel, Yatay/Dikey geçiş  Yabancı Uyruklu Öğrenci Kontenjanlar)
 
		- 
			YÖK tarafından YÖKSİS üzerinden yapılan tüm duyuruların takibi ve yönetim süreci.
 
		- 
			Öğrenci Disiplin İşlemleri, kontrolü ve sisteme işlenmesi, dosyaların YÖK denetimine hazırlanması.
 
		- 
			Kurum içi ve kurum dışı yazışmaların yapılması.
 
		- 
			Öğrencilerin kayıt silme ve kayıt dondurma işlemlerinin yapılması.
 
		- 
			YÖK denetimine hazırlık sürecinin öğrenci işleri bölümünü yürütmek ve denetim esnasında kendisi ile ilgili tüm soruları ve belgeleri istenildiğinde denetleme heyetine sunmak.