Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Hizmetlerimiz
  1.   Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  2. İçerik


Hizmetlerimiz




İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
GÖREV TANIMLARI
 
 
  • Öğrencilerin istedikleri Not Döküm Belgesi, Öğrenci Belgesi, Askerlik Durum Belgesi, Ders İçeriği vb. belgeleri temin etmek.
  • Öğrencilerin öğrencilik durumlarını ilgilendiren herhangi bir kurumdan talep edilen belgelerin temini.
  • Öğretim Üyeleri tarafından akademik takvimde belirtilen süre içinde teslim edilen sınav evraklarının eksiksiz alımı ve not ilanının yapılması.
  • Sınav itiraz dilekçelerinin kabulü, değerlendirilme sürecinin yürütülmesi ve sonuçlandırılması (notların askıya alınma işlemi)
  • Sınav evraklarının arşivlenmesi, 2 yıl saklanması ve akabinde imha işleminin gerçekleştirilmesi.
  • Mazeret sınavlarının bölümler tarafından belirlenmesinin ardından ilgili ders notlarının askıya alınması.
  • Öğrencilerin ders kayıt döneminde yaşamış oldukları sistemsel zorlukları ilgili mercilere ileterek çözümlemek. Ders kayıt onaylarının yapılması için öğrencileri yönlendirmek.
  • Öğrenci kartları ve İETT kartlarının dağıtımı kayıp ya da benzeri işlemlerde süreci yürütmek.
  • Öğrencilerin bölümler tarafından gerçekleştirilen intibak ve muafiyet işlemlerinin sisteme işlenmesi.
  • Yatay/Dikey geçişlerde süreci yürütmek (Kayıt, intibak, muafiyet, ders kayıt….)
  • Yatay/Dikey geçiş öğrencilerinin muafiyet talep ve itirazlarının dekanlığına /müdürlüğüne başvurusunu yapmasının ardından YK kararı ile sisteme işlenmesi 
  • ÇAP öğrencilerinin muafiyet işlemleri için dekanlığına /müdürlüğüne başvurusunu yapmasının ardından YK kararı ile sisteme işlenmesi  ve ders kayıt işlemleri ile ÇAP sürecinin mevzuata uygunluğunun kontrolü.
  • Öğrencilerin tüm staj süreçlerinin yönetimi ve ilgili belgelerinin temini.
  • Tek ders ve not yükseltme sınavlarının sisteme işlenmesi ve ilanı.
  • Yaz okulu sürecinin yönetimi (ders kayıt, kayıt, sınav, vb. gibi).
  • Yabancı Uyruklu öğrencilerin tüm işlemlerinin yönetimi.
  • Müfredatların sisteme tanımlanması ve kontrolü.
  • Öğrenci dosyalarının arşivlenmesi ve evrak takiplerinin yapılması.
  • Öğrencilerin geçici mezuniyet ve diploma işlemlerinin yürütülmesi.
  • Öğrencilerin kurumsal mail adresimize ilettiği soruların cevaplanması ve yönlendirilmesi.
  • Öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları çözmek veya çözülecek birime yönlendirmek.
  • Kontenjanların belirlenmesi ve Yönetime onay işlemi için sunulması  ve YÖK veri tabanına işlenmesi (ÖSYM Genel, Yatay/Dikey geçiş  Yabancı Uyruklu Öğrenci Kontenjanlar)
  • YÖK tarafından YÖKSİS üzerinden yapılan tüm duyuruların takibi ve yönetim süreci.
  • Öğrenci Disiplin İşlemleri, kontrolü ve sisteme işlenmesi.
  • Kurum içi ve kurum dışı yazışmaların yapılması.
  • Öğrencilerin kayıt silme ve kayıt dondurma işlemlerinin yapılması.
  • YÖK denetimine hazırlık sürecinin öğrenci işleri ayağını yürütmek.